Korzystanie ze smartfona podczas sprawowania wielu czynności stało się naszą codziennością. Wykorzystujemy go nie tylko do utrzymywania kontaktu z bliskimi czy śledzenia nowinek w sieci, ale także do tworzenia notatek oraz zarządzania finansami.

W końcu posiadanie narzędzia do stałego kontrolowania finansów w zasięgu ręki brzmi bardzo kusząco, prawda?

Oficjalne dane opublikowane przez ZBP mówią, że z aplikacji bankowych korzystało w 2023 roku ponad 20 mln użytkowników. Aż 2/3 wspomnianych wyżej użytkowników określana jest jako mobile only.

Co to konkretnie oznacza? Określenie mobile only dotyczy klientów bankowych, którzy do obsługi swojego rachunku wykorzystują tylko i wyłącznie mobilne aplikacje, rezygnując tym samym z używania serwisów transakcyjnych na komputerach.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że banki starają się wyjść naprzeciw swoich klientom i stale ulepszają funkcjonalności oferowanych aplikacji. Tego rodzaju inwestycja zwróci się jednak na wielu innych płaszczyznach.

Banki szczycące się nowoczesnymi aplikacjami mobilnymi mogą liczyć na pozytywne opinie użytkowników (user experience), a dzięki temu dalsze polecenia kolejnym grupom użytkowników.

Ponadto decydując się na korzystanie mobilnej aplikacji zyskujemy większą niezależność od stacjonarnych placówek. A zdecydowaną większość spraw możemy załatwić w wygodny sposób, posiadając jedynie smartfona i dostęp do sieci.

Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie zmniejszona została ilość kolejek w oddziałach, a pracownicy mogą zostać przekierowani do nieco ważniejszych zadań, jak doradztwo inwestycyjne czy sprzedaż kredytów.

Nie sposób również zapomnieć o tym, że zadowolony klient przyczynia się do optymalizacji pracy oddziałów. Co pozwala bankom na wygenerowanie dodatkowych oszczędności i zysków, na czym zdecydowanie zależy akcjonariuszom.

Nowoczesne aplikacje mobilne dają klientom nie tylko swobodę działania, ale również zapewniają szereg funkcji, które w kompleksowy sposób pozwalają na zarządzanie rachunkiem.

Udostępnianie klientom aplikacji bankowej jest obecnie standardem na rynku, choć trzeba przyznać, że jeszcze nie wszystkie banki oferują tą jakże przydatną funkcjonalność.

W takiej sytuacji zawsze jednak pozostaje nam jeszcze możliwość korzystania z serwisu transakcyjnego za pośrednictwem komputera, infolinia dla klientów oraz osobiste wizyty w placówkach.

Główne funkcje i użyteczność aplikacji mobilnej

Nowoczesne aplikacje mobilne dają klientom wiele możliwości pozwalających na kompleksowe zarządzanie rachunkiem. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej można:

  • zrealizować przelew w szybki i bezpieczny sposób na konto w tym samym lub innym banku, a nawet do innej instytucji;
  • sprawdzić wysokość salda i historię rachunku;
  • płacić w wygodny sposób z wykorzystaniem Blika cz portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay);
  • zarządzać posiadanymi kartami płatniczymi (blokować je, odblokowywać, zmieniać limity, zamawiać wirtualne karty na potrzeby konkretnej płatności w sieci);
  • otrzymywać przychodzące powiadomienia o zbliżających się płatnościach, niskim saldzie oraz transakcjach wymagających dodatkowej weryfikacji;
  • otworzyć lokatę;
  • zarządzać portfelem inwestycyjnym.

Nie da się nie zauważyć, że korzystanie z aplikacji mobilnej banku jest bardzo wygodne. Apki nie tylko dają nam dostęp do rachunku i środków na nim 24/7, ale również pozwalają na szybkie wykonywanie płatności, analizę wydatków czy zapoznanie się z kalkulacją kredytu.

Twórcy aplikacji dbają także o bezpieczeństwo użytkowników, oferując im wieloetapową autoryzację i natychmiastowe powiadomienia o zdarzeniach na rachunku.

Aplikacja pozwala również na łatwe dostosowanie funkcjonalności do swoich potrzeb, np. poprzez ustanawianie stałych zleceń czy planowanie płatności.

Z poziomu aplikacji mobilnej możemy również zablokować zgubioną lub skradzioną kartę.

Opcję taką znajdziemy w menu zarządzania kartami, a blokada zostanie aktywowana niemal natychmiast. Takie rozwiązanie uchroni nas przed niepożądanym użyciem karty przez osoby trzecie.

Niektóre aplikacje bankowe w tej samej sekcji pozwalają klientom na zamówienie nowej karty do konta. Sam proces jest bardzo posty i szybki, choć procedury mogą w niewielkim stopniu różnić się między sobą, w zależności od tego, jakiego banku jesteśmy klientami.

Co ciekawe, w razie problemów czy wątpliwości za pomocą aplikacji bankowej możemy skontaktować się z obsługą klienta.

Aplikacje bankowe – ranking 2024

1

IKO

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 5/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • płatności za parking i bilety
  • kontakt z bankiem
  • powiadomienia

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • walutowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • zastrzeganie dokumentów
  • blokowanie karty
  • możliwość zakupu karty podarunkowej do serwisów multimedialnych
  • płatności za parking i bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady
  • otwieranie kont na selfie
  • dostęp do profilu firmowego
  • podgląd stanu PPK i PPE
  • Inwestomat
Strona banku ➔
2

Aplikacja mBank

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 5/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca
  • tęczówka oka

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • rabaty

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • europejski SEPA
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • autoryzowanie operacji przy użyciu biometrii
  • zastrzeganie dokumentów
  • blokowanie karty
  • kalkulator i wymiana walut
  • mOkazje
  • płatności za parking
  • otwieranie kont na selfie i e-dowód
  • Cele Oszczędnościowe
  • wnioskowanie o nowe produkty
  • zarządzanie powiadomieniami PUSH
Strona banku ➔
3

Santander mobile

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 5/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • generowanie kodu Blik
  • kontakt z bankiem
  • oddziały i bankomaty

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • walutowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • blokowanie karty
  • doładowanie kont w serwisach multimedialnych
  • płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady – Autopay
  • oszczędzanie na Moje cele
  • opłacanie rachunków
Strona banku ➔
4

Moje ING mobile

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 5/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta (także w innych bankach)
  • Blik
  • przelew na telefon
  • kontakt z bankiem

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • walutowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • zastrzeganie dokumentów
  • blokowanie karty
  • doładowanie gier i multimediów
  • płatności za parking i bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady – Autopay
  • otwieranie kont na selfie
  • rabaty
Strona banku ➔
5

PeoPay

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 4/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • skanowanie kodu QR
  • kontakt z bankiem
  • powiadomienia

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • walutowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • zastrzeganie dokumentów
  • blokowanie karty
  • bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady – Autopay
  • otwieranie kont na selfie lub przez aplikację mObywatel
  • opłacanie rachunków
Strona banku ➔
6

Aplikacja VeloBank

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 5/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • odcisk palca
  • Face ID
  • wzór

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • bankomaty
  • kontakt
  • możliwość wyboru innych skrótów

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • podatkowy
  • walutowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • doładowanie telefonu
  • opłacanie rachunków
  • parkingi i bilety komunikacji miejskiej
  • blokowanie karty
  • VeloCode (zatwierdzanie płatności w Internecie)
  • VeloID (potwierdzanie tożsamości)
  • rabaty
  • e-winiety (płatne drogi zagraniczne)
  • płatności na autostradach – Autopay
Strona banku ➔
7

Aplikacja Bank Millennium

Logowanie 5/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 4/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • przelew na numer telefonu
  • oddziały i bankomaty
  • kontakt z bankiem

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • walutowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • blokowanie karty
  • parkingi i bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady – Autopay
  • opłacanie rachunków
  • doładowanie kont na platformach multimedialnych
  • rabaty
Strona banku ➔
8

Alior Mobile

Logowanie 4/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 4/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • Face ID
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • historia konta

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • podatkowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • Blik zbliżeniowy
  • doładowanie telefonu
  • blokowanie karty
  • parkingi i bilety komunikacji miejskiej
  • płatności za autostrady – Autopay
  • opłacanie rachunków
  • otwieranie kont na selfie
  • zakup ubezpieczenia OC i AC
Strona banku ➔
9

GOmobile

Logowanie 3/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 3/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • przelew do zdefiniowanych odbiorców

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • podatkowy
  • walutowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • doładowanie telefonu
  • blokowanie karty
  • parkingi i bilety komunikacji miejskiej
  • opłacanie rachunków
  • otwieranie kont przez wideo weryfikację
  • rabaty
Strona banku ➔
10

Aplikacja Nest Bank

Logowanie 4/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 2/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN + obrazek bezpieczeństwa
  • odcisk palca
  • Face ID

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • kontakt

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • podatkowy
  • walutowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • doładowanie telefonu
  • Saszetka (oszczędzanie)
  • otwieranie kont przez wideo weryfikację
  • rabaty
  • dostęp do finansów osobistych i firmowych
Strona banku ➔
11

CA24 Mobile

Logowanie 3/5
Ustawienia 4/5
Funkcjonalności 2/5
Logowanie >>
Ustawienia >>
Funkcjonalności >>

Logowanie za pomocą:

  • PIN
  • odcisk palca

Przed zalogowaniem:

  • stan konta
  • Blik
  • kontakt

Możliwość zmiany ustawień:

  • limitów karty 
  • PIN-u karty
  • zastrzeżenie karty

Przelewy:

  • zwykły
  • natychmiastowy
  • podatkowy
  • walutowy
  • Blik na telefon

Inne:

  • doładowanie telefonu
  • otwieranie kont przez eDowód
  • opłacanie rachunków
  • rabaty
  • inwestycje
Strona banku ➔

Autoryzacja dwustopniowa

Jeśli chodzi o logowanie do aplikacji mobilnej wykorzystywana jest autoryzacja jednoetapowa obejmująca podanie kodu PIN.

Znacznie bezpieczniejszą formą jest jednak autoryzacja dwuetapowa. O autoryzacji dwustopniowej mówimy, gdy wymagane jest podanie przez użytkownika dwóch odrębnych form uwierzytelnienia.

W pierwszym etapie wymagane jest zazwyczaj wpisanie hasła, które znane powinno być jedynie użytkownikowi. Drugi etap obejmuje skorzystanie z czegoś, co jest dostępne tylko dla osoby korzystającej z aplikacji, np. smartfona.

Jak to wygląda w praktyce? Po wpisaniu hasła do konta bankowego bank wysyła do nas kod weryfikacyjny SMS, który należy poprawnie wprowadzić w drugim kroku autoryzacji.

Innymi formami drugiego etapu autoryzacji poza kodem SMS są np. aplikacja uwierzytelniająca (np. Google Authenticator), klucze sprzętowe lub logowanie biometryczne (np. odcisk palca).

Metody zabezpieczeń

Kwestie bezpieczeństwa są bardzo istotne, gdy w grę wchodzą nasze finanse. Nie trzeba długo się zastanawiać, by przypomnieć sobie historie o ludziach, którzy przez nieuwagę w zaledwie kilka minut stracili oszczędności życia.

Zapoznając się z aplikacjami bankowymi warto zwrócić uwagę na to, jakie sposoby logowania oferują.

Najbardziej podstawowym sposobem jest logowanie za pomocą podania cztero- lub sześciocyfrowego kodu PIN, który wcześniej nadajemy samodzielnie. Aby uzyskać dostęp do aplikacji należy oczywiście wprowadzić poprawny kod PIN.

Niektóre aplikacje zezwalają na logowanie biometryczne z wykorzystaniem odcisku palca. Dzięki odciskowi palca w szybki i prosty sposób otrzymujemy dostęp do pełnej funkcjonalności aplikacji. Metoda jest o tyle bezpieczna, że nie ma drugiej osoby z takim samym odciskiem palca jak nasz.

Kolejną metodą logowania może być wprowadzenie ustawionego wcześniej wzoru na ekranie. Proces logowania jest szybki, jednak metoda ta nie należy do najbezpieczniejszych.

W przypadku niektórych aplikacji bankowych istnieje możliwość wyboru grafiki, która zostanie powiązana z konkretnym kontem. Aby uzyskać dostęp do rachunku należy wybrać odpowiedni obrazek spośród innych przedstawionych.

Ostatnim sposobem zabezpieczeń jest weryfikacja biometryczna za pomocą Face ID. Polega ona na rozpoznawaniu twarzy użytkownika i należy do najbardziej innowacyjnych, zaawansowanych, a zarazem bezpiecznych metod logowania.

W tym przypadku wymagane jest jednak posiadanie smartfona, który pozwala na rozpoznawanie twarzy.

Banki inwestują duże pieniądze, by ich klienci mogli czuć się bezpiecznie i nie musieli martwić się o powierzone pieniądze. Bardzo istotna w tym przypadku jest dwuetapowa weryfikacja, która obejmuje podanie kodu PIN i dodatkową weryfikację tożsamości w czasie zlecania operacji.

Warto również wspomnieć, że programiści na bieżąco aktualizują systemy zabezpieczeń, a wrażliwe dane nie są przechowywane w aplikacjach.

Załatwianie spraw urzędowych

Aplikacje mobilne przygotowane dla klientów bankowych sprawdzają się również podczas załatwiania wielu urzędowych spraw.

Za pomocą aplikacji można złożyć wniosek o 800+ czy świadczenie Dobry Start. Aplikacje bankowe pozwalają także na utworzenie Profilu Zaufanego, eDowodu oraz zarejestrowanie działalności gospodarczej w CEIDG.

Inną przydatną funkcjonalnością są uproszczone formularze, dzięki którym klienci mogą uregulować zobowiązania podatkowe w urzędach. Do wyboru mamy podatki: CIT, PIT, VAT, PCC.

Za pośrednictwem aplikacji mobilnej można także w szybki sposób opłacać mandaty, jednak z tej funkcji najlepiej korzystać stosunkowo rzadko.

Korzyści dla przedsiębiorców

Aplikacja bankowa jest także przydatnym narzędziem dla przedsiębiorców, a dobrze dobrana może znacznie usprawnić zarządzanie działalnością.

Dzięki aplikacji bankowej przedsiębiorcy mają łatwy dostęp do usługi leasingu czy kredytów, oczywiście jeżeli posiadają wymaganą historię.

Co ciekawe, w przypadku niektórych aplikacji można skorzystać ze wsparcia księgowych lub samodzielnie użyć odpowiednich narzędzi.

Nie od dziś wiadomo, że zarządzanie finansami w dużej mierze odbywa się w sferze cyfrowej, a wybór odpowiedniej aplikacji jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Aplikacje bankowe nie ograniczają się już jedynie do podstawowych funkcji, jak sprawdzenie salda czy wykonanie przelewu, ale są istotnym wsparciem dla firmy.

Analiza wydatków i budżetu

Aplikacje mobilne oferują nam szereg funkcji służących do analizy wydatków i budżetu. Z pewnością znajdziemy w nich takie opcje, jak:

  • podsumowanie wydatków – apki nierzadko przyporządkowują zrealizowaną transakcję do danej kategorii, dzięki czemu określimy na co wydajemy najwięcej pieniędzy;
  • ustalanie budżetu – limity wydatków dla różnych kategorii można ustalać w skali miesiąca lub tygodnia;
  • ostrzeżenia i powiadomienia – aplikacja powiadomi nas, gdy wydatki będą zbliżać się do określonego limitu budżetu;
  • analiza trendów – dzięki tej funkcjonalności lepiej zrozumiemy nasze nawyki konsumenckie;
  • zapisywanie i inwestowanie – aplikacje w automatyczny sposób mogą zapisywać lub inwestować niewielkie kwoty będące zaokrągloną resztą z codziennych transakcji;
  • porównanie z przeszłością – klient może porównać ze sobą wydatki poniesione w różnych okresach czasu, dzięki czemu wzrośnie efektywność bieżącego zarządzania budżetem;
  • sugestie oszczędzania – aplikacje zaproponują najlepsze dla nas sposoby oszczędzania na podstawie analizy poniesionych wydatków;
  • integracja z innymi kontami – w niektórych aplikacjach mobilnych mamy możliwość podłączenia rachunków prowadzonych w innych bankach;
  • zadłużenie i oszczędności – dostęp do zadłużenia i oszczędności mamy w jednym miejscu, co znacznie ułatwia zarządzanie nimi;
  • raporty i eksport danych – funkcjonalność w szczególności przydatna dla osób korzystających z innego oprogramowania do zarządzania budżetem, ponieważ pozwala na proste generowanie raportów i eksportowanie danych np. do formatu CSV.

Zarządzanie limitami

W większości aplikacji mobilnych znajdziemy funkcjonalność, która pozwoli nam na ustanowienie limitów transakcji i przelewów.

Aplikacje bankowe pozwalają na ustawianie limitów dziennych, tygodniowych oraz miesięcznych dotyczących takich operacji, jak: wypłaty z bankomatów, transakcje kartą, przelewy internetowe.

Opcję dotyczącą ustanawiania limitów znajdziemy w ustawieniach aplikacji lub w menu zarządzania kartą/kontem. Sam proces przebiega bardzo szybko i w sposób intuicyjny.

Po określeniu limitu operacji każda transakcja przekraczająca zadaną kwotę zostanie zablokowana, ewentualnie będzie konieczna dodatkowa autoryzacja.

Dzięki możliwości ustanawiania limitów znacznie zwiększa się bezpieczeństwo rachunku i znajdujących się na nim środków.

Otwarcie rachunku z poziomu aplikacji i składanie wniosków

Niektóre banki pozwalają potencjalnym klientom na otwarcie nowego rachunku z poziomu aplikacji mobilnej. Proces ten zajmuje tylko kilka minut i obejmuje weryfikację tożsamości i adresu.

Zazwyczaj klientom udaje się uniknąć osobistej wizyty w placówce bankowej. Konto otwarte za pomocą aplikacji zostaje aktywowane zazwyczaj w ciągu kilku minut: https://przyjaznebanki.pl/konto-bankowe-przez-internet-bez-kuriera/

Ponadto w niektórych aplikacjach istnieje możliwość powiązania nowo otwartego rachunku z kartami kredytowymi czy produktami inwestycyjnymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu aplikacja staje się jeszcze bardziej efektywna i funkcjonalna, co przekłada się na zadowolenie użytkownika.

Aby to zrobić należy zalogować się do niej, a następnie przejść do sekcji związanej z produktami finansowym, w której znajdziemy odpowiednie opcje.

Gdy podejmiemy już decyzję o wyborze konkretnego produktu (karta kredytowa lub kredyt), pozostaje nam jedynie wypełnienie wniosku, w którym konieczne będzie podanie danych osobowych i finansowych.

Decyzję banku otrzymamy po zaakceptowaniu warunków i zweryfikowaniu danych. Jeżeli będzie ona pozytywna, otrzymamy niezbędne dokumenty albo kartę kredytową, którą należy aktywować.

Zapomniałem hasła – co zrobić?

Do logowania się do aplikacji mobilnej zazwyczaj wykorzystuje się kod PIN. Jeżeli zdarzy się nam go zapomnieć, należy przejść do ekranu logowania i tam kliknąć opcję ”Zapomniałem hasła”.

Kolejny krok obejmuje weryfikację tożsamości, a jeżeli ukończymy ją pozytywnie, otrzymamy od banku kod weryfikacyjny.

Po wpisaniu w odpowiednią rubrykę kodu weryfikacyjnego, zostaniemy poproszeni o ustalenie nowego hasła. A potwierdzenie zrealizowanej operacji otrzymamy na maila i SMS-em.

W razie niepowodzenia konieczne będzie jednak skontaktowanie się z obsługą klienta.

Porównywanie aplikacji

Aby porównać między sobą aplikacje mobilne mamy dwa wyjścia. Jednym z nich jest samodzielne przetestowanie wszystkich dostępnych apek, jednak w tym celu należy posiadać rachunki we wszystkich bankach, jakimi jesteśmy zainteresowani.

Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowego rankingu, w którym znajdziemy analizę funkcji i udogodnień oferowanych przez dostępne aplikacje mobilne.

Jeżeli jednak ciężko nam zaufać gotowym rankingom i wolelibyśmy na własnej skórze przetestować aplikację, która najbardziej nam odpowiada, warto rozważyć kilka kwestii, takich jak:

  • możliwość ustanawiania limitów;
  • blokowanie karty;
  • interfejs;
  • opinie użytkowników;
  • analiza wydatków.

W wielu przypadkach przygotowane przez banki oferty rachunków nie różnią się od siebie znacząco. Wtedy podejmując decyzję o wyborze oferty można wziąć pod uwagę właśnie jakość udostępnionej aplikacji mobilnej.

Powinna być ona dla nas nie tylko wygodna i funkcjonalna, ale przede wszystkim bezpieczna.

Klienci banków do codziennego zarządzania rachunkiem stosują właśnie aplikacje mobilne, a ich wybór jest wcale nie mniej ważny od wyboru banku.

Warto wziąć pod uwagę, że statystyczny klient banku korzysta z aplikacji mobilnej przynajmniej kilka razy w miesiącu. Oceniając aplikację mobilną należy zastanowić się nad tym, czy jej obsługa będzie dla nas prosta i intuicyjna.

Ważne jest również to, aby dostęp do podstawowych operacji był łatwy i nie wymagał wybierania skomplikowanych opcji.

Nie mniej istotne są dla użytkownika rodzaje operacji, jakie można realizować za pośrednictwem aplikacji. Mogą to być jedynie standardowe przelewy, ale także inwestycje czy zakup walut obcych.

Warto zastanowić się także nad dodatkowymi funkcjami i usługami, jakie może zaoferować nam aplikacja bankowa. Niektóre apki pozwalają np. wykonywać analizę budżetu czy przeprowadzać integracje z innymi usługami.

To, o czym często zapominamy, a jest bardzo ważne, to kwestie bezpieczeństwa. W szczególności warto rozważyć, czy aplikacja dobrze chroni nasze dane, mechanizmy autoryzacji, szyfrowanie danych, a także możliwość szybkiego blokowania niepożądanych operacji.

Korzystanie z aplikacji mobilnej stało się już dla nas codziennością. Wybierając dobrą aplikację należy wziąć pod uwagę przyjazny interfejs oraz funkcjonalności znacznie ułatwiające codzienne zarządzanie budżetem. Dzięki temu nawet codzienne zakupy staną się dla nas szybsze i wygodniejsze.

Nowoczesne aplikacje bankowe gwarantują klientom bezpieczne szyfrowanie danych i wysoki poziom zabezpieczeń, dlatego nie musimy martwić się o nasze finanse.

Dodatkowo funkcjonalności niektórych apek wspierają klientów w procesie oszczędzania.

Kontrolowanie swoich finansów staje się znacznie prostsze, gdy możemy otrzymywać powiadomienia o nadchodzących płatnościach czy skorzystać z porównywarki cen.

Twórcy aplikacji bankowych starają się wychodzić naprzeciw nowoczesnym klientom i stale wprowadzają innowacyjne funkcjonalności, które mają zachęcić do skorzystania z oferty konkretnego banku.

Jak widać, podczas wyboru najlepszej aplikacji bankowej warto wziąć pod uwagę nie tylko kwestie bezpieczeństwa, ale również wygodę i funkcjonalność.