KONTO FIRMOWE PKO BP

Przygotowując swoją ofertę Bank PKO BP uwzględnił także potrzeby klientów biznesowych. I z myślą o nich stworzył PKO Konto Firmowe z nowoczesną aplikacją mobilną, która dodatkowo pozwala na zredukowanie kosztów obsługi rachunku.

Poza tym, oferta obejmuje funkcjonalne produkty mające na celu ułatwienie zarządzania firmą.

Propozycja banku skierowana jest nie tylko do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, ale także do firm o różnych statusach prawnych.

Jedynym warunkiem jaki stawia bank jest wykazywanie rocznych obrotów niższych niż 5 mln zł.

Konto firmowe PKO BP – opłaty

W sytuacji, gdy firma działa na rynku krócej niż rok, bank oferuje korzystanie z rachunku bez żadnych opłat przez okres sześciu miesięcy.

Opłata standardowa związana z obsługą rachunku pobierana jest co miesiąc i wynosi 12 zł. Opłata nie zostanie pobrana po spełnieniu jednego warunku, jakim jest zapewnienie wpływu na rachunek w wysokości przynajmniej 2000 zł miesięcznie.

Wypełnienie tego samego warunku uprawnia także do otwarcia konta pomocniczego. Standardowa opłata za konto pomocnicze to również 12 zł.

Karta płatnicza

Niestety w tym zakresie Bank PKO BP nie daje wyboru i proponuje jedną kartę Mastercard PKO Biznes Partner. Karta przystosowana jest zarówno do realizowania płatności internetowych jak i zbliżeniowych.

Dodatkowo przydatną funkcjonalnością jest wyposażenie karty w cashback, który pozwala na wypłacanie gotówki podczas wykonywania zakupów.

Dla posiadaczy karty Mastercard przygotowano również możliwość skorzystania z programu rabatowego Mastercard Bezcenne Chwile oraz innych bonusów.

Wydanie karty do rachunku jest darmowe, jednak bank pobiera prowizję za jej comiesięczne utrzymanie w wysokości 10 zł. Opłata zostaje anulowana po zrealizowaniu min. 5 bezgotówkowych transakcji kartą w miesiącu.

Bankomaty i operacje gotówkowe

Korzystanie z bankomatów należących do sieci PKO BP dla klientów jest całkowicie darmowe. Prowizja w wysokości 3,5% (min. 5 zł) pobierana jest natomiast podczas korzystania z bankomatów innych sieci oraz bankomatów zagranicznych.

W przypadku wpłatomatów nie zapłacimy nic, jeśli spełniony zostanie jeden z dwóch warunków:

  • wpłata Blikiem;
  • wpłacana kwota nie przekroczy ustalonego limitu 50 tys. zł miesięcznie.

Przekroczenie limitu skutkuje naliczeniem prowizji w wysokości 0,5% od wartości nadwyżki ponad limit w miesiącu kalendarzowym. Powyższa opłata tyczy się tych urządzeń, które należą do sieci PKO BP.

W przypadku realizowania wpłat i wypłat gotówkowych w placówkach banku opłata wynosi 0,6% (min. 20 zł).

Przelewy

Dla przedsiębiorców korzystających z bankowości internetowej bank przygotował pakiet, który obejmuje 10 darmowych przelewów. Wliczają się do niego przelewy:

  • zwykłe;
  • SEPA;
  • do ZUS i US;
  • do krajów EOG w euro.

Po wyczerpaniu limitu każdy przelew kosztuje 1 zł. Warto pamiętać o możliwości darmowego realizowania przelewów z poziomu aplikacji mobilnej.

W przypadku realizacji przelewu natychmiastowego, klienci poniosą opłatę w wysokości 10 zł, z kolei za stałe zlecenie – 2 zł.

Koszty realizacji polecenia zapłaty uzależnione są od tego, do jakiego banku są kierowane:

  • PKO BP – 0 zł;
  • pozostałe banki – 1 zł.

Bank pobiera także opłaty za realizację przelewów w oddziałach banku. Niestety nie należy ona do niskich i wynosi 15 zł.

Klienci aktywnie korzystający z przelewów SEPA powinni pamiętać o możliwości realizowania ich za darmo w aplikacji banku.

W przypadku przelewów SWIFT prowizja wynosi 0,15% (min. 25 zł, maks. 130 zł).

Autoryzacja operacji odbywa się przy użyciu kodów SMS, które bank przesyła za darmo.

Bankowość internetowa i aplikacja

Serwis transakcyjny przygotowany dla przedsiębiorców to dokładnie ten sam, który dobrze znają klienci indywidualni.

W iPKO można realizować podstawowe operacje (zlecanie przelewów i stałych zleceń, zarządzanie posiadanymi kartami) a także korzystać z innych produktów dostępnych w ofercie PKO BP.

Przydatną opcją jest możliwość wygodnego przełączania się z poziomu górnego menu między kontem biznesowym i indywidualnym (jeśli takie posiadamy).

Poza bankowością internetową iPKO przedsiębiorcy mogą zainstalować na smartfonach czy tabletach mobilną aplikację IKO, której funkcje w większości pokrywają się z tymi oferowanymi przez serwis internetowy.

Rachunki dodatkowe

Przedsiębiorcy, którzy oprócz transakcji w złotówkach operują także obcymi walutami mogą skorzystać z możliwości otwarcia dodatkowych kont w aż 17 walutach obcych:

EUR, USD, GBP, AUD, BGN, CNY, CZK, HKD, JPY, CAD, NOK, NZD, RON, SGD, SEK, TRY, HUF.

Oczywiście konta dodatkowe nie są darmowe, jednak bank udostępnia możliwość anulowania opłaty (opisano ją wyżej). Dodatkowe konta można podpiąć do karty wyposażonej w funkcję wielowalutową.

iPKO dealer

Powyższa usługa została przygotowana dla tych klientów biznesowych, którzy aktywnie korzystają z realizowania transakcji w walutach obcych. Jej zadaniem jest usprawnienie procesu wymiany walut.

Usługa iPKO dealer jest dostępna zarówno w serwisie transakcyjnym jak i aplikacji mobilnej. Korzystający z niej przedsiębiorcy mają możliwość negocjowania kursu walut (nawet pojedynczych), które później można wymieniać według ustalonych parametrów.

Debet na koncie

Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych bank udostępnia możliwość skorzystania z funkcji debetu na koncie biznesowym. Kwota limitu zależy od wysokości wpływów na konto, maksymalnie bank przyznać może 20 tys. zł.

Nowi klienci, którzy konto posiadają krócej niż 3 miesiące mogą skorzystać z maksymalnego limitu 1000 zł.

e-Księgowość

Inna przydatna usługa dostępna w serwisie transakcyjnym to e-Księgowość. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą wystawiać faktury oraz prowadzić księgowość internetową, która zintegrowana jest z bankowością internetową iPKO.

W darmowej wersji udostępniono następujące funkcje:

  • fakturowanie;
  • możliwość wysyłania przypomnień o płatnościach do kontrahentów.

W przypadku wersji płatnej, bank przygotował usługi nieco bardziej zaawansowane:

  • prowadzenie książki przychodów i rozchodów;
  • ewidencja kosztów;
  • wprowadzanie dokumentów do systemu.

Jak założyć konto firmowe PKO BP?

Sposoby na otwarcie rachunku zależą od tego, czy przedsiębiorca jest już klientem banku, czy nie.

Obecni klienci mogą otworzyć rachunek w bankowości internetowej lub aplikacji IKO. Autoryzacja operacji odbywa się za pomocą kodu SMS, który przysyła bank lub za pomocą mobilnej autoryzacji.

Nowi klienci mają również mogą wnioskować o konto zdalnie, jednak w celu dopełnienia formalności należy umówić się na wizytę kuriera lub osobiście pójść do oddziału banku.

Konto firmowe PKO BP – opinia

Z oferty przygotowanej przez PKO BP na pewno będą zadowoleni nowi przedsiębiorcy, którzy z rachunku będą mogli korzystać za darmo przez pół roku.

Oprócz tego można uniknąć opłaty związanej z obsługą karty wielowalutowej, a korzystając z mobilnej aplikacji IKO także za przelewy.

W ofercie dodatkowej udostępnionej przez bank klienci biznesowi znajdą terminale płatnicze, karty kredytowe oraz usługę faktoringu. Wszystko to sprawia, że oferta banku na tle konkurencji wypada całkiem atrakcyjnie.

Aby uniknąć opłat wystarczy wykonać bardzo proste aktywności, a dodatkowe produkty usprawnią zarządzania firmą.

Na uznanie zasługuje również nowoczesny serwis transakcyjny i mobilna aplikacja, na które przedsiębiorcy coraz częściej zwracają uwagę.

Minusem oferty zdecydowanie jest mały pakiet darmowych przelewów. Wyczerpanie go wiąże się niestety z koniecznością opłacania każdej takiej transakcji.

Dodatkowo opłata za obsługę karty nie należy do najniższych, ale jak wiadomo jest możliwość jej uniknięcia.

Konto firmowe PKO BP z pewnością sprawdzi się w przypadku klientów, którzy aktywnie korzystają z serwisu transakcyjnego. Dodatkowym atutem jest możliwość obniżenia dzięki temu kosztów związanych z obsługa konta.

przyjaznebanki.pl