KONTO OSOBISTE SANTANDER BANK

Konto osobiste Santander Banku, to elastyczny i uniwersalny rachunek dla wielu grup klientów. Osoby, które zdecydują się na jego otwarcie będą mieć szansę na skorzystanie z szerokiej gamy dodatkowych usług i produktów.

Konto Santander – jak każdy inny rachunek – posiada zarówno zalety, jak i wady. Przyjrzyjmy się dokładniej propozycji Santander Banku.

Konto osobiste Santander Bank – opłaty

Konto Santander zostało stworzone z myślą o osobach pełnoletnich. Oferta obejmuje dwa warianty, które różnią się od siebie wysokością opłat.

Standardowa wersja dedykowana jest klientom, którzy ukończyli już 26. rok życia. Z kolei wersja ”studencka” powstała la osób w wieku od 18 do 26 lat.

Otwarcie konta jest całkowicie bezpłatne, a standardowa opłata za jego utrzymanie wynosi 6 zł. Konto jest całkowicie darmowe dla osób, które mają mniej niż 26 lat bez konieczności spełniania dodatkowych warunków.

Klienci, którzy ukończyli już 26. r. ż., a także chcieliby cieszyć się darmowym rachunkiem powinni zrealizować płatności kartą lub Blikiem na kwotę przynajmniej 300 zł w miesiącu.

Karta płatnicza

Bank proponuje do rachunku wielowalutową Kartę Dopasowaną Mastercard lub Visa. Niezależnie, którą organizację płatniczą wybierzemy, funkcjonalności kart są takie same.

Przy użyciu Karty Dopasowanej mamy możliwość realizowania płatności zbliżeniowych i internetowych.

Podczas wykonywania transakcji internetowych możemy być spokojni, ponieważ bank wyposażył karty w usługę 3D Secure, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo w sieci.

Przy użyciu Karty Dopasowanej w wygodny sposób wypłacimy także gotówkę w czasie zakupów dzięki funkcji cashback.

Dodatkowo klienci, którzy zdecydują się na wybranie karty Mastercard będą mogli skorzystać z atrakcyjnego programu rabatowego Mastercard Bezcenne Chwile.

Kartę Dopasowaną otrzymamy bezpłatnie. Klienci, którzy nie ukończyli jeszcze 26 lat nie muszą również martwić się o opłatę za jej odnowienie. W przypadku starszych użytkowników koszt odnowienia karty to 15 zł.

Comiesięczna opłata związana z obsługą Karty Dopasowanej wynosi 9 zł, jednak bank daje klientom możliwość jej uniknięcia po spełnieniu warunków:

  • realizacja 1 transakcji kartą/Google Pay/Apple Pay/Blikiem (dla klientów do 26 r. ż.);
  • realizacja transakcji kartą/Blikiem na kwotę min. 300 zł miesięcznie (klienci powyżej 26 r. ż.).

W czasie płacenia kartą poza granicami Polski należy mieć na uwadze, że Santander Bank pobiera prowizję w wysokości 2,8% za przewalutowanie transakcji.

Korzystanie z bankomatów i realizacja operacji gotówkowych

Klienci poniżej 26 lat mogą bezpłatnie korzystać z wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą. Nie zapłacą nic także za realizowanie wypłaty Blikiem.

W przypadku pozostałych klientów opłata nie jest pobierana tylko za korzystanie z bankomatów własnych Santander Banku i wypłaty Blikiem w Polsce. Dla pozostałych urządzeń ustalono prowizję, która wynosi 3 zł.

Warto rozważyć możliwość wykupienia miesięcznego pakietu bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów, którego koszt wynosi 5 zł.

Dla osób, których wiek przekracza 26 lat opłata za korzystanie z bankomatów zagranicznych wynosi odpowiednio:

  • 5 zł – wypłata realizowana w euro;
  • 10 zł – dla pozostałych walut.

Warto wiedzieć, że zagraniczne wypłaty są bezpłatne dla wszystkich klientów, jeśli są realizowane w bankomatach należących do sieci Santander zlokalizowanych w:

  • Hiszpanii,
  • Portugalii,
  • Wielkiej Brytanii,
  • Niemczech,
  • Chile,
  • Meksyku,
  • Brazylii,
  • Argentynie,
  • USA.

Znacznie korzystniej wypadają wpłaty gotówkowe realizowane we wpłatomatach własnych banku, ponieważ są one bezwarunkowo darmowe dla wszystkich klientów.

W przypadku korzystania z usługi cashback opłata nie jest pobierana, jeśli mamy mniej niż 26 lat. Starsi klienci zostaną obciążeni prowizją w wysokości 1,50 zł.

Sytuacja ulega zmianie w przypadku wpłat i wypłat gotówki w oddziałach banku. Tego typu operacje są darmowe dla klientów, którzy ukończyli 26 lat. Z kolei młodsi użytkownicy za każdą taką operację zapłacą aż 10 zł.

Realizacja przelewów

Osoby posiadające konto osobiste Santander Banku mogą cieszyć się z wielu darmowych usług. Poza bezpłatnymi kodami SMS do autoryzacji transakcji, wszyscy klienci mogą całkowicie za darmo realizować:

  • zwykłe przelewy internetowe,
  • przelewy natychmiastowe,
  • stałe zlecenia,
  • polecenia zapłaty,
  • europejskie przelewy SEPA,
  • przelewy Blik na telefon.

Opłata pobierana jest natomiast za zlecanie zwykłych przelewów w oddziale banku. Osoby w wieku poniżej 26 lat zapłacą 5 zł, a starsi – 10 zł.

Prowizja dotyczy również zagranicznych przelewów SWIFT i w tym przypadku jest taka sama dla wszystkich (0,2%). Minimalna opłata, jaką zostaniemy obciążeni to 20 zł, maksymalnie zapłacić można nawet 200 zł.

Bankowość internetowa i mobilna

W serwisie transakcyjnym i aplikacji na telefon znajdziemy wiele funkcji, które pozwolą nam nie tylko zarządzać rachunkiem, ale także lepiej kontrolować wydatki.

W bankowości internetowej mamy również możliwość założenia Profilu Zaufanego i wnioskowania o świadczenie z programu Rodzina 500+.

Z kolei usługa Santander Open pozwala na sprawdzenie salda i historii naszych rachunków otwartych w innych bankach.

Aplikacja mobilna Santander Mobile pozwala nam na korzystanie z płatności zbliżeniowych i Blika czy realizowanie przelewów (zwykłych, walutowych, natychmiastowych i na telefon).

W Santander Mobile kupimy także bilety komunikacji miejskiej, opłacimy parking czy taksówkę, doładujemy telefon i znajdziemy bankomat zlokalizowany najbliżej nas.

Bankowość mobilna zapewnia także szybki dostęp do dodatkowych produktów z oferty banku (lokaty, konta oszczędnościowe itp.).

Ciekawą funkcjonalnością jest usługa Autopay pozwalająca na opłacanie przejazdu autostradą AmbeOne A1 (Toruń-Gdańsk) i A4 (Kraków-Gliwice).

Na uwagę zasługuje również możliwość płacenia za rachunki po zeskanowaniu kodu QR i opcja szybkiej spłaty karty kredytowej.

Użytkownicy aplikacji mobilnej mogą korzystać z mobilnej autoryzacji, która daje możliwość logowania się i potwierdzania operacji za pomocą kodu PIN, odcisku palca lub skanu twarzy.

Santander Bank oferuje swoim klientom również cyfrowy portfel Masterpass i płatności pay-by-link (np. Przelew24) a także szeroką gamę płatności mobilnych, wśród których znajdziemy:

  • Blika (również zbliżeniowego);
  • Google Pay;
  • Apple Pay;
  • Garmin Pay;
  • Fitbit Pay;
  • SwatchPay;
  • Xiaomi Pay.

Limit w rachunku

Klienci Santander Banku mogą skorzystać m.in. z limitu odnawialnego, który znajdziemy pod nazwą ”kredyt w rachunku płatniczym”.

Przyznanie go i podwyższenie limitu nic nie kosztują pod warunkiem, że złożymy wniosek w bankowości internetowej lub mobilnej. Jeśli jednak zdecydujemy się wnioskować w oddziale banku, placówce partnerskiej czy na infolinii, zostaniemy obciążeni opłatą.

Umowę z bankiem o limit w rachunku zawiera się na rok z opcją automatycznego przedłużenia o kolejne 12 miesięcy.

Pakiet ubezpieczeń

Santander Bank oraz Santander Allianz Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Przygotowali dla klientów kompleksową ofertę ubezpieczeniową.

Za pośrednictwem serwisu transakcyjnego mamy możliwość wykupienia polis ubezpieczeniowych na dom, samochód, majątek, życie i zdrowie (także w czasie wyjazdów turystycznych).

Jak otworzyć konto osobiste Santander Banku?

Otwarcie Konta Santander przez Internet możliwe jest po wypełnieniu wniosku znajdującego się na stronie banku i zawarciu umowy przy pomocy jednego z dwóch sposobów:

  • Wideo Doradca – należy posiadać komputer z kamerą i dostępem do Internetu, a podczas rozmowy wymagane jest pokazanie dowodu osobistego i ustna akceptacja umowy);
  • przy użyciu metody ”na selfie” w aplikacji mobilnej (należy wykonać zdjęcia twarzy i dowodu osobistego).

Korzystając z metody ”na selfie” należy wziąć pod uwagę, że w kadrze nie mogą znajdować się inne osoby oprócz nas, a zdjęcie musi być czytelne. W przeciwnym wypadku bank odrzuci nasz wniosek.

Innym sposobem, który bardziej przemówi do osób preferujących tradycyjne rozwiązania, jest zawarcie umowy podczas wizyty w banku.

Co ciekawe osoby, które zamówią kartę debetową do rachunku będą miały możliwość korzystania z niej przed jej fizycznym dostarczeniem. Aktywowania karty można dokonać w serwisie Santander Internet lub aplikacji Santander Mobile.

Warto również zapoznać się z produktami dodatkowymi z oferty Santander Banku, wśród których znajdziemy:
  • produkty oszczędnościowe (Lokata dla Ciebie);
  • kartę kredytową (Visa Silver ”Akcja Pajacyk”);
  • kredyt gotówkowy (EKO kredyt gotówkowy Santander Bank);
  • konto firmowe (Konto Firmowe Godne Polecenia).
Obecnie coraz więcej klientów uzależnia wybór rachunku od jakości obsługi. Na jakość obsługi składa się wiele czynników:
  • dostępność oddziałów banku i bankomatów;
  • godziny otwarcia;
  • oferta usług dodatkowych;
  • możliwość przeprowadzania wielu operacji finansowych w bankowości internetowej;
  • kompetencja pracowników;
  • dokumenty napisane przystępnym językiem;
  • szybkość procesu reklamacyjnego.

W wielu aspektach Santander Bank Polska poczynił znaczące postępy w ostatnich latach, co pozwala sądzić, że instytucja ceni sobie długoterminowe relacje z klientami.

Świadczą o tym m.in. promocje kierowane do obecnych klientów, wprowadzanie nowych usług i funkcji czy dobry kontakt z infolinią.

Dla klientów udostępniono samouczki w formie filmików wideo i poradniki, które rozjaśnią wiele kwestii związanych z korzystaniem z bankowości internetowej.

Warto wspomnieć także o specjalnej infolinii, która została przygotowana z myślą o osobach niesłyszących.

Nie sposób nie zauważyć, że Santander Bank jest mistrzem w organizowaniu akcji specjalnych, które można ze sobą łączyć tak, by otrzymać maksymalnie wysoki zysk.

Kumulacje bonusów oferowanych przez Santander Bank są jednymi z najwyższych na rynku i mogą wynieść nawet kilkaset złotych.

Konto osobiste Santander Banku – opinia

Oferta banku na pewno sprosta wymaganiom wielu grup klientów. Ważne jest jednak, aby zarządzać rachunkiem w aktywny sposób.

Konto osobiste Santander Banku będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które mają mniej niż 26 lat i szukają taniego konta. Po wykonaniu zaledwie jednej bezgotówkowej transakcji zyskujemy praktycznie darmowy rachunek.

Dla młodych użytkowników przygotowano dodatkowo darmowy cashback i możliwość korzystania z zagranicznych bankomatów.

W przypadku nieco starszych klientów należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na kilka opłat. Warto zwrócić m.in. uwagę na usługę cashback, która w większości banków oferowana jest bezpłatnie.

Dość wysoka prowizja dotyczy także bankomatów zagranicznych. Zaletą jest natomiast brak opłaty za prowadzenia rachunku i obsługę karty po spełnieniu bardzo prostego warunku aktywności.

Jak już wiemy, korzystanie z bankomatów zagranicznych i polskich jest darmowe dla osób, które mają mniej niż 26 lat. Co ze starszymi użytkownikami?

Jedną z darmowych alternatyw dla bankomatów jest Blik. Inną opcją jest wykupienie wspomnianego wyżej pakietu wypłat, który zagwarantuje nam darmowe wypłaty z bankomatów krajowych i zagranicznych oraz bezpłatny cashback.

Niestety, zastosowany sposób naliczania prowizji za korzystanie z bankomatów może nie być do końca czytelny dla niektórych klientów.

W efekcie osoby, które aktywnie korzystają z bankomatów i nie chcą tracić czasu na szukanie darmowych urządzeń mogą być średnio zadowolone z Konta Santander.

Rachunek zadowoli z kolei miłośników nowych technologii, ponieważ oferuje nie tylko wiele rodzajów płatności mobilnych, ale również nowoczesną aplikację mobilną i przyjazny serwis transakcyjny.

Warto wspomnieć o tym, że do aplikacji można zalogować się nie tylko przy użyciu kodu PIN, ale również wykorzystując odcisk palca.

Dużym minusem propozycji Santander Banku jest niestety oferta walutowa, która nie tylko nie wyróżnia się wśród konkurencji, ale także pozostaje daleko w tyle.

Oczywiście należy wspomnieć o tym, że po połączeniu Karty Dopasowanej lub Visa Select z rachunkami dewizowymi prowadzonymi w euro, dolarach lub funtach można korzystać z nich poza granicami Polski bez kosztów przewalutowania.

Niestety prowadzenie kont walutowych wiąże się z warunkową opłatą, która zależy od średniomiesięcznego salda rachunku.

Oznacza to, że na koncie zawsze muszą znajdować się jakieś środki i należy je zasilać kwotą wymaganą przez bank. Nie spełnienie tego warunku będzie wiązało się z pobraniem od nas całkiem wysokiej prowizji.

Opłaty naliczane są także za obsługę Karty Mastercard Walutowej (dostępna w EUR, USD, GBP) i niestety, nie da się ich w żaden sposób uniknąć.

Oceń
[Głosów: 0 Średnio: 0]